Csak amiben hiszünk és küzdünk érte, feltesszük rá az életünket és nem várunk érte semmit, nem tudjuk, lesz-e eredménye – értékét csak annak tudhatjuk.
Idehaza Bárándon lehetőségem nyílt a különböző korosztályokkal való együttműködésre, ezáltal személyiségem kiteljesedésére.
Ezek a kapcsolatok egy szerves együttélésben valósultak meg, egymásra hatottak, gazdagították egymást. Nehéz, és nem is lehet ezeket a területeket egymástól szétválasztani, sem térben, sem időben. Ez egy halálomig tartó küldetés, mely boldogsággal tölt el, és betölti az egész életemet.
Életutam Bárándon 9
Az óvodai munkám 13
Példákkal szeretnék bepillantást adni arról, hogyan működött
ez elsősorban az óvodában 15
A gyermek minden munkája az életbe való beavatás 16
Életünk a tér és idő keretében zajlik 16
A családi és természeti közelségben kialakult az állandó gyűjtőmunka 17
Óvodai életünk közvetlen tere a csoportszoba 18
Gyakran állítottak váratlan helyzet elé 20
Hogyan alakult ez ki? 21
A Lúdanyó Bábcsoport 25 éves működése 23
A Bábkiállítás átköltöztetése az óvodába, és teljes felújítása 2018 29
Állandó Bábkiállítás bemutatása Báránd, 2006. július 15. 35
Induljunk el a KOS mesétől 36
Ez a BIKA időszaka 36
Az Ikrek időszaka következik 37
A RÁK időszak következik 39
Az OROSZLÁN következik 39
A SZŰZ jegy következik 40
A MÉRLEG időszak következik 40
A nyugati zodiákusban SKORPIÓ 42
Ha tovább megyünk, itt a NYILAS jegy következik 42
A BAK időszak következik 43
A VÍZÖNTŐ időszak következik 43
A HALAK időszak jele a hal 45
Térjünk vissza a NYILAS –hoz 45
A Pedagógus Szakszervezetben megélt tevékenységek 47
A Csillagvirág Hagyomány Műhely élete 49
Működésünk körülményei 50
Átgondoltuk törekvéseinket 51
Munkánk tartalmi vonatkozásai 51
2001-ben megalakítottuk a „Nyitnikék” citeraegyüttest 53
„Nyitnikék Citeraegyüttes” fennállásának 10. évfordulója
alkalmából rendezett Népzenei Találkozó
2011. október. 29. 57
Hogy is kezdődött? 60
Hagyományok gyűjtése, ápolása, jeles napok 71
Hagyományt teremtettünk néhány szokásnak
melyet szülőfalunkban összegyűjtöttünk 72
Nemzeti ünnepeinket gazdagon, bensőségesen megéltük 73
Kézműves tevékenység, kiemelten az ősi kismesterségek elsajátítása 81
Időszakos és állandó kiállítások szervezése 83
Ünnepi beszéd 83
A Bárándi Állandó Helytörténeti Kiállítás megnyitója
2009. július 4-én 89
Ulveczki Lajosné iskolaigazgató asszony ünnepi beszéde 89
Katona Irén, a Csillagvirág Hagyomány Műhely vezetője,
a kiállítás rendezője mondja el gondolatait 94
Ulveczki Lajosné Igazgatónő felköszöntése
nyugdíjba vonulása alkalmából 96
A Szűcs Sándor Népfőiskola hallgatóinak visszaemlékezése
a Nagyváradon megjelenő Bihari napló újságban 101
Egy bárándi kiállítás margójára 101
A gyűjtött anyag témánkénti bemutatása 102
Kőrösi Csoma Sándor Népfőiskola és a
Szűcs Sándor Népfőiskola - 10 éve 105
Kőrösi Csoma Sándor Tanműhely (1999-2002) 105
Szokások és rítusok időszaknak megfelelően
jelen vannak és nyilvánosak 109
Néptánc tanulás 111
Gyakorlati képzés, mint műhelyfoglalkozás 111
A szerves műveltség pedagógiai módszerei 111
Szűcs Sándor Népfőiskola (2003-2005) 114
A Hagyomány Műhelyben tartott rendszeres foglalkozások
a hallgatók részvételével 117
Szűcs Sándor Népfőiskola (2005 – 2009) 122
Honismeret tanítása a VI. osztályos tanulóknak 131
Nyári táborok – kirándulások 141
Tiszasas 141
7:30 – Sportjátékok a futballpályán - méta, rongyozás 144
8:30 – reggeli, ülés születés sorrendjében 144
9:30 – Citerazenekar, naponta 1-2 népdalcsokrot játszik 144
10-13 – Kézműves tevékenységek 148
13-14 óráig – ebéd 159
14-16 óráig – szabadidő, pihenés, tetszés szerinti tevékenység 159
15-16 óráig – kézművesség folytatására is van lehetőség 159
16 órától – Tiszaparti fürdőzés 159
19 órától – Zuhanyozás, vacsora 159
20 órától – Esti táncmulatság 159
22 órától pihenés, alvás 159
Táborozók csapatai 165
Honismereti tábor Bárándon 165
Két napos sátortábor a Mészárszigeten 176
Csillagászat 179
Életem utolsó szakaszában könyvek, cikkek írása, igény szerint
az emberek, óvodai közösség munkájának segítése 183